lumenochlora.blogg.se

16/10

Publicerad 2014-10-16 23:06:35 i Allmänt,

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Inte så mycket händer med mössen. Dock så har jag släppt tanken med agility nästan helt. Mössen är för nervösa i skolan och jag har inget eget rum som jag kan träna dem i, vilket är nödvändigt när det enda som får höras när jag tränar är klicket.
 Så, vad ska jag göra med mössen? Jo. Jag ska istället jämföra intelligensnivån på mina möss - som blivit behandlade med kärlek - med en annan mus - som bara fått komma upp i handen när hon ska vägas.
 Det sägs att ju mer man gosar och plockar upp mössen - desto längre lever de. Och det tror jag stenhårt på. Det har bevisats under mina 12 år som musägare.
Därför ska det bli intressant att se ifall gos och kel inte bara påverkar deras livslängd - utan också deras intelligens.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela