lumenochlora.blogg.se

Popcornmöss

Publicerad 2014-09-04 22:25:23 i Allmänt,

Glädjeskutten jag nämnde i förra inlägget... Jag hade för något år sedan två möss som hette Dex och Deb. Hade haft 11 möss innan dem, men då noterade jag för första gången att de båda ryckte till i kroppen när de gick (säger man att möss går? hmm...), vilket jag tyckte såg väldigt lustigt ut. Så jag kollade upp det och fick det bekräftat att det var utav gläjde som mössen poppade till. Med facit i hand var det helt självklart. Varje gång jag släppte ner dem i en nystädad bur eller när de fick en ny leksak skuttade de omkring i flera minuter. Jag tycker det är så fint och jag mår så bra när jag ser att mina möss mår bra.
Blev glad i hela själen när jag såg Lumen poppa till idag när de fick en så skojig klätterställning.
Jag har faktiskt fångat det på film, när Dex skuttar omkring. Hon är den svartvita musen.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela